Scoren met je website in Google: zo start je met SEO

01 december 2016 door Britt Marlier

ebook-seo.jpegOm je zaak in de kijker te zetten, is een wervende website een must. Maar online aanwezig zijn betekent daarom nog niet dat je site ook effectief bezoekers trekt. Zoekmachines als Google hanteren immers een ingenieus algoritme, dat sites rangschikt volgens verschillende criteria. Hoe je je vindbaarheid versterkt - en wat SEO daarmee te maken heeft - ontdek je in dit gratis e-book.

In slechts vier stappen toont dit e-book je hoe je de vindbaarheid van je website verhoogt met zogeheten ‘SEO’-technieken, waarbij SEO staat voor ‘Search Engine Optimization’ of zoekmachineoptimalisatie. Je leert onder meer:

1. Je doelgroep afbakenen

Hoe bereik je je klant online? Om die vraag te beantwoorden, heb je eerst inzicht nodig op zijn surfgedrag. Pas wanneer je een doelgroep in kaart gebracht hebt, kan je beginnen bouwen aan een website (en die inrichten naar de klant zijn smaak).

  Te vinden in het e-book: een handige checklist met vragen voor je prospect.

2. De basistechnieken van SEO

Je kent nu je klant en zijn behoeftes. Vervolgens is het een kwestie van daarop in te spelen en je site ook makkelijk vindbaar te maken. Door je website van relevante inhoud of ‘content’ te voorzien en te structureren, wordt die hoger gerangschikt in de zoekmachines.

  Te vinden in het e-book: een uitgebreide gids om SEO-gewijs te schrijven en structureren.

3. Theorie in praktijk omzetten (via een voorbeeld)

Stel: je oefent een zelfstandig beroep uit als schrijnwerker in Antwerpen. Hoe zou de opbouw van je website er dan uit kunnen zien? Een concreet voorbeeld maakt de praktijk zonneklaar.

  Te vinden in het e-book: een voorbeeldfiche die je ook voor je eigen zaak kan gebruiken.

4. Je website (verder) online verspreiden

Je hebt nu een fantastische website … en dat mag iedereen weten. Meer bezoekers lokken kan met een ‘Google Mijn Bedrijf’-account, maar ook via sociale media. Met een laatste reeks tips leren we je deze kanalen optimaal benutten.

 

Britt Marlier

Geschreven door Britt Marlier

Britt Marlier werkt al 5 jaar als Conversation manager & Content marketeer bij Xerius. Britt gebruikt haar liefde voor content en social media om zoveel mogelijk mensen bewust te maken van de mooie kanten en de vele kansen van het ondernemerschap.

Download nu je ebook - basistechnieken SEO

Ontvang wekelijks een blogupdate

Reageer op dit artikel


Dit artikel gebruiken op je eigen website? Lees hier de voorwaarden.

Een goed idee voor een blogartikel? Laat het ons weten via [email protected] of meld je aan als guestblogger