Hoe aanmelden bij 'Mijn dossier'

Het aanmelden gebeurt via de beveiligde procedure van de federale overheid. Hetzelfde systeem wordt ook gebruikt voor bijvoorbeeld Tax-on-web. De veiligheid van je gegevens is gegarandeerd.

Aanmelden op Mijn Dossier

1. elektronische identiteitskaart (eID)

Wat hebt je nodig

  • een eID kaartlezer
  • een elektronische identiteitskaart (eID)
  • een computer met USB-ingang en een voldoende krachtig besturingssysteem (Windows 98 of hoger, Mac OS of Linux)
  • een internetverbinding.

Installeer de kaartlezer en meld je aan op Mijn Dossier.

2. paswoord en token

Je kan bij de overheid een token aanvragen en hiermee aanloggen op Mijn Dossier.

Hoe vraag je de token aan?

Een tot twee weken na je aanvraag krijgt je jouw token toegestuurd. Met het paswoord en de gebruikersnaam die je hebt aangemaakt en de token die je hebt ontvangen, kan je veilig inloggen op Mijn Dossier.