Coronamaatregelen: regel hier alles voor uw klant

Op deze pagina groeperen we voor u alle invulformulieren in verband met de coronamaatregelen van de overheid. Met uw inloggegevens voor Samen Wondernemen brengt u voor uw klanten het nodige in orde op een eenvoudige en veilige manier

Overbruggingsrecht juni

In tegenstelling tot de maanden april en mei, wordt het overbruggingsrecht voor de maand juni niet automatisch uitgekeerd als uw klant de vorige maand een uitkering kreeg. De voorwaarden voor de uitkering blijven dezelfde, maar u moet wel een nieuwe aanvraag indienen voor uw klant.

Overbruggingsrecht juni aanvragen





Overbruggingsrecht maart-april-mei

Voldoet uw klant aan de voorwaarden voor een uitkering overbruggingsrecht voor de maanden maart, april en/of mei? Dan kunt u hiervoor nog een aanvraag doen.

Overbruggingsrecht maart, april en/of mei aanvragen





Corona-ouderschapsverlof

Voor ouders die tijdens de maanden mei en juni hun zelfstandige activiteiten verminderen of onderbreken om voor hun jonge kinderen te zorgen, kunt u corona-ouderschapsverlof aanvragen.

Corona-ouderschapsverlof aanvragen





Wijziging bankrekeningnummer

Wij betalen uitkeringen altijd uit op een rekeningnummer waarmee uw klant de laatste sociale bijdragen betaalde.


Dat rekeningnummer vindt u ook terug in XeriusDesk.

  1. Ga naar het overzicht van de sociale bijdragen van uw klant.
  2. Klik op het oogje naast “totaal ontvangen”.
  3. Er opent een pop-up-scherm met een overzicht van de betalingen van dat jaar en het rekeningnummer vanwaar de betaling komt.

Wilt uw klant de uitkering op een andere rekening ontvangen? Dan kunt u via deze weg het gewenste rekeningnummer doorgeven.

bankrekeningnummer doorgeven


Zit u nog met een vraag over het overbruggingsrecht? Neem zeker een kijkje op de pagina waar we de meest gestelde vragen voor u verzamelen.

Naar de meest gestelde vragen