Xerius Innovatie expeditie voor Accountants

Via een onderzoek in samenwerking met de Universiteit van Hasselt (UHasselt) luisterden we naar 1.700 ondernemers en 250 accountants. Dat gaf ons inzicht in de rol van jou als accountant.


Om de belangrijkste actie- en pijnpunten het hoofd te bieden, organiseert Xerius in samenwerking met Red Zezel een innoverend traject om je helemaal voor te bereiden en in te leven in de wereld van de accountant van de toekomst.


Deze keer hebben we het niet over digitalisering maar wel over empathie, je medewerkers, je aanbod en je prijszetting.

Het programma - Wat mag je verwachten?

Dit groeitraject is op maat ontworpen voor de accountant van vandaag. Innovatie experte Sara Pieters en finance professional Dominique Baekelandt delen hun kennis, ervaring en inzichten. Zij begeleiden je van A tot Z tijdens het ganse groeitraject.


Voor we vertrekken maken we kennis tijdens een interactieve workshop. We nemen je mee op tweedaagse expeditie. Daarna komen we nog één keer samen en maken we de vertaalslag naar een actieplan voor jouw kantoor.




Kick-off, 22 april

Interactieve workshop van 2u30. We leren elkaar kennen en gaan aan de slag met het business model canvas.




Groei-expeditie, 28 en 29 april

Tweedaagse leer- en inspiratietour doorheen Vlaanderen. We kiezen er bewust voor om de mosterd te halen buiten de wereld van accountants. We laten ons inspireren door ondernemers en experten die succes boeken door anders te denken en te doen. Zij delen met ons hun innovatie verhaal.


Maar er is meer. Wij gaan verder. We gaan samen aan de slag om al die inspiratie om te zetten naar ideeën over hoe je als accountant deze 4 uitdagingen aanpakt:<.p>


Hoe ontdek ik waar mijn klant écht nood aan heeft? Hoe kan empathie mij hierbij helpen?

Innovatietrajecten starten vaak traditioneel: vanuit een intern idee, concept of buikgevoel. Klantgedreven innovatie start vanuit de eindgebruiker. Maar hoe kan je dit nu effectief in de praktijk brengen? Hoe ontdek je waar je klant écht nood aan heeft? Hoe zet je jouw klant centraal? En hoe creëer je een totaal aanbod met meerwaarde? Denk bijvoorbeeld aan Runners Lab. Als hardloopspeciaalzaak verkopen ze niet zomaar een nieuw paar loopschoenen. Wél een totaaloplossing voor de amateur en professionele sporter.


Hoe ga ik innovatief om met mijn medewerkers zodat ik in de toekomst makkelijker medewerkers vindt en behoudt?

We leggen ons oor te luisteren bij bedrijven die de ‘war for talent’ anders aanpakken. Talent weten aan te trekken en te behouden. Medewerkers omtoveren in intrapreneurs. Én een werkplek creëren waar health en happiness centraal staan.


Welk type van advies kan ik verlenen om mee(r) waarde te creëren voor mijn klant ondernemer?

We nemen een inkijk in de apothekerswereld en ontdekken hoe de ‘kleine apotheek’ zich distantieert van de grote ketens en online farma retailers. Hoe zij resoluut kiezen om in te spelen op advies verlening en niet vervallen in een supermarkt voor medicijnen.


Hoe optimaliseer ik mijn prijszetting naar mijn klant?

We stellen openlijk het uurtje-factuurtje principe in vraag, gaan op zoek naar nieuwe verdien modellen en achterhalen hoe je value based pricing kan toepassen.




Actie workshop, 3 juni

Interactieve workshop van 2u30. We vertalen de inspiratie en de ideeën uit de groei-expeditie naar een actieplan voor jouw kantoor.




Praktisch – Wat moet je weten?

Voor wie?

Voor accountants die nood hebben aan inspiratie en handvaten om te innoveren zodat ze ook morgen mee(r) waarde blijven creëren voor hun klanten.


We kiezen bewust voor een kleine, selecte groep van gelijkgestemden (maximum 15 deelnemers). Want, geef toe. Leren, groeien, netwerken, connecteren, ideeën uitwisselen en sparren met elkaar? Dat werkt veel beter in een kleine groep en een warme setting.




Wanneer?

Kruis alvast de volgende data aan in je agenda:

  • 22 april, kick-off (namiddag of avond)
  • 28 en 29 april, tweedaagse groei-expeditie (inclusief één overnachting)
  • 3 juni, actie workshop (namiddag of avond)

Hoeveel kost het?

Het hangt ervan af of je gebruikmaakt van de kmo-portefeuille.

Zonder kmo-portefeuille: 2.350 euro, exclusief btw

Met kmo-portefeuille: 1.810 euro exclusief btw


De begeleiding van 2 experten, workshop materiaal, catering en overnachting zijn inbegrepen.




Wat als de coronacrisis ons nog altijd in de ban houdt?

De vaccins zijn in aantocht en we hopen dat het leven in april volgend jaar terug in zijn normale plooi is gevallen. Toch nemen we geen onnodige risico’s. We maken gebruik van eigen vervoer en zorgen op iedere locatie voor een coronaproof omgeving.


Gooit COVID-19 toch roet in het eten? Dan kiezen we een nieuwe datum. Dit event kan enkel succesvol zijn als we elkaar in levende lijve kunnen zien en horen.

Ja, ik schrijf me in 

BONUS

Schrijf je in voor 15 januari en je ontvangt van Sara en Dominique een gratis workshop voor je hele team (ter waarde van 725 EUR) . Je medewerkers maken kennis met de wondere wereld van innovatie. Na anderhalf uur hebben ze concrete tools op zak om anders te leren denken en doen.