Masterclass - Balansmanagement voor accountants

De accountancywereld verandert. Digitalisering, een consoliderende markt en veranderende klantenbehoeftes zorgen voor nieuwe uitdagingen. Hoe vindt u hier de balans in terug voor uzelf en voor uw organisatie? De opleiding Balansmanagement voor accountants van Jeroen Meens (Cynex) biedt u als accountant in vijf workshops een houvast voor de transformatie naar de Accountant 2.0. Mis het niet. Schrijf u in vóór 6 mei en u krijgt er nog een boekenpakket bovenop.

Uw winst na deze masterclass

  • Duidelijke keuzes voor de toekomst – Uw visie wordt aangescherpt zodat u strategische keuzes maakt die u kunt onderbouwen naar uw onderneming.
  • Meer klantgericht advies – U krijgt een dieper inzicht in de noden van klant-ondernemers. Praktische voorbeelden zorgen ervoor dat u meteen aan de slag kunt met meer marge.
  • Betere tijdsbesteding – U krijgt concrete tips en tricks hoe u tijd vindt om aan uw business te werken.




De opleiding Balansmanagement biedt u een houvast voor de veranderende toekomst

De accountmanagers van Xerius en SD Worx merken dagelijks voor welke grote uitdagingen accountantskantoren staan. Digitalisatie en de veranderende noden van klanten zorgen voor heel wat onzekerheid binnen de kantoren. Xerius en SD Worx willen helpen zoeken naar oplossingen. Dit opleidingstraject past binnen dat plaatje.




Hoe pakken we deze opleiding aan?

De opleiding bestaat uit vijf fysieke samenkomsten en een afsluitmoment. Uiteraard houden we rekening met de geldende coronamaatregelen. Elke workshop wordt geleid door Jeroen Meens van Cynex. Zijn verhalen worden aangevuld met ervaringsuitwisseling waar u leert van uw mede-cursisten. In de periode tussen de workshops krijgt u inspiratie via teksten, oefeningen en filmpjes in verschillende formaten.


Volgende thema’s komen aan bod:

  • Workshop 1: Optimaliseren van tijdsbesteding
  • Workshop 2: Strategische keuzes en segmentatie
  • Workshop 3: Competenties, organisatie en onboarding
  • Workshop 4: De noden van de ondernemer, adviesverlening, sales en marketing
  • Workshop 5: Wordt ingevuld op basis van de noden van de deelnemers
  • Graduation day: Gezamenlijk afsluitmoment op 22 april 2022, waarbij alle deelnemers uit alle provincies samenkomen.



Wie haalt het meest uit deze opleiding?

Kantoorhouders – zaakvoerders, vennoten, managers – zullen zich het meest laven aan dit traject.


De deelnemers:

  • zoeken houvast in een sector die snel digitaliseert en transformeert,
  • willen veranderen en zoeken antwoorden om heel hun organisatie mee te krijgen,
  • zijn of komen in een positie waarin ze hun organisatie naar een volgend niveau kunnen brengen.



Wie is Jeroen Meens, uw ervaren gids tijdens dit traject?

Jeroen Meens is mede-oprichter en vennoot van Cynex, Gidsen in Groei. Cynex legde de afgelopen jaren een groeitraject af dat hen twee nominaties opleverde voor de Limburgse Trends Gazellen.


Begin 2020 stapte hij uit zijn dagdagelijkse rol bij Cynex om zich toe te leggen op de veranderingen in de sector. Jeroen werkte een programma uit dat accountants houvast biedt voor de uitdagingen van vandaag en morgen. Jeroen getuigde reeds vele malen over zijn verhaal met Cynex. Hij geeft gastcolleges en wordt regelmatig geraadpleegd als adviseur en spreker binnen de sector.

Praktische info

Waar en wanneer?

De opleiding wordt op verschillende momenten in drie verschillende Vlaamse provincies georganiseerd. De precieze locatie delen we nog mee, maar we geven u alvast de voorlopige agenda:

  • Gent: 25 mei 2021, 22 juni 2021, 21 september 2021, 7 december 2021, 22 februari 2022
  • Brasschaat: 26 mei 2021, 23 juni 2021, 22 september 2021, 8 december 2021, 23 februari 2022
  • Laakdal: 27 mei 2021, 24 juni 2021, 23 september 2021, 9 december 2021, 24 februari 2022

Het gezamenlijk afsluitmoment is 22 april 2022. Alle deelnemers uit elke provincie komen samen voor een slotceremonie waar ze hun certificaat in ontvangst nemen. De locatie en agenda worden nog bepaald.




Hoeveel bedraagt uw investering?

De kostprijs voor dit jaartraject is 4.000 euro exclusief btw. Maakt u gebruik van de kmo-portefeuille? Dan bespaart u 1.087 euro en betaalt u 2.913 euro exclusief btw. Alle catering en cursusmateriaal zijn inbegrepen in deze prijs.

Als vroege beslisser – lees: u schrijft in vóór 6 mei -  beloont u zichzelf met een extra boekenpakket ter waarde van 50 euro.

Studiepunten en certificaat

Alle 30 uren van de workshops tellen mee voor uw ITAA studiepunten. Wie minstens 80% van de tijd aanwezig is, krijgt na afloop van de opleiding het getuigschrift ‘Future Proof Accountant’ van Xerius & SD Worx.





Inschrijven

Vul hieronder uw gegevens in. Zo is uw plekje in de masterclass Balansmanagement van Jeroen Meens alvast gereserveerd. We informeren u binnenkort over de betalingsmodaliteiten.

Uw facturatiegegevens

Uw gekozen opleidingslocatie

Misschien vraagt u zich dit nog af?

  • Is dit voor grote of kleinere kantoren?
    Beide. Dit is voor ieder kantoor dat inspiratie en inzichten zoekt om zichzelf verder te professionaliseren en de uitdagingen van morgen het hoofd te bieden.
  • Komt digitalisering aan bod?
    Ja. Het onderwerp komt zeker ter sprake, maar de focus van dit programma ligt niet op digitalisering of software. Deze opleiding geeft u net houvast voor de periode tijdens of na een digitaliseringstraject: wat is de impact op uw businessmodel? Welke skills heb ik nodig? Hoe moet ik mijn organisatie inrichten? Hoe ga ik meer adviesomzet genereren? 
  • In welke taal gaat het programma door?
    De sessies worden gegeven in het Nederlands.
  • Is er catering voorzien?
    Ja, het traject is inclusief catering. Indien we rekening moeten houden met specifieke vereisten, kunt u dit doorgeven aan Alexandra Chmanai (alexandra.chmanai@xerius.be).
  • Ik werk (nog) niet met Xerius of SD Worx, kan ik toch deelnemen?
    Ja, dat is geen enkel probleem. 
  • Gaan de sessies fysiek door?
    Ja, met respect voor de dan geldende corona-maatregelen uiteraard. De locaties zijn bewust gekozen om alles corona-proof te kunnen laten verlopen. De aard van het programma en de ervaringsuitwisseling maken dat de bijeenkomsten best in fysieke vorm plaatsvinden. 
  • Wat in geval van Corona?
    In functie van de dan geldende maatregelen worden de nodige aanpassingen gedaan. Kan de sessie in mei niet door gaan? Dan schuift het programma een periode op en is de eerste sessie in juni.
  • Kan ik mijn deelname annuleren?
    Nee. Gezien de zeer beperkte groep deelnemers en het specifieke karakter van de opleiding is er geen mogelijkheid om te annuleren. Het is wel toegestaan om uw inschrijving door te geven aan een collega-medewerker na schriftelijke kennisgeving.
  • Kan ik met meerdere personen inschrijven?
    Ja. Per traject zijn er slechts 12 plaatsen beschikbaar en vol is vol. Dit om het karakter van ervaringsuitwisseling maximaal tot zijn recht te laten komen. Een tweede groep kan wel opgestart worden indien er meer inschrijvingen zijn.