Balansmanagement voor accountants

De digitalisering grijpt om zich heen. Goede medewerkers worden schaarser. Klanten willen meer advies.


De wereld verandert, en als accountant staat u er middenin. Hoe maakt u opportuniteiten van de stijgende werkdruk, de consoliderende markt en de veranderende klantenbehoeftes? Dat verneemt u tijdens de leerrijke opleiding “Balansmanagement voor accountants” van Jeroen Meens.

Uw collega’s zijn lovend over deze opleiding. Hier leest u meer over hun ervaringen.

Zin in een voorproefje? Bekijk hier een inleidend webinar.

Het programma van “de beste opleiding ever!” (Stijn De Graef, Vennoot Graef Advies)

De opleiding Balansmanagement is gebaseerd op het principe van cohort learning. Deze mix van community based learning (leren van elkaar), werken aan opdrachten en klassikale training zorgt ervoor dat u de aangeboden kennis en inzichten maximaal in de vingers krijgt.

 

Het programma omvat 2 reeksen van telkens 2,5 dagen.

 

Dag 1 (27 juni 2022)

Tijd en budget optimaliseren

  • Meer tijd vrijmaken, hoe doet u dat?
  • Maak van software geen kost maar een verdienmodel
  • Proactief plannen: een meerwaarde in uw klantenservice
  • Optimaliseer compliance en adviesomzet

 

Dag 2 (28 juni 2022)

Strategische keuzes en segmentatie

  • Welk model werkt voor u: adviseur, bijrijder of een andere optie?
  • Hoe organiseert u zich daarvoor?
  • Kies de passende software
  • Hoe vindt u meer ideale klanten?

 

Dag 3 (29 juni 2022 voormiddag)

Organisatie en onboarding (deel 1)

  • Haal druk weg bij uw mensen
  • Krijg uw medewerkers mee in de gekozen richting

 

Dag 3 (21 september 2022 namiddag)

Organisatie en onboarding (deel 2)

  • Afstemmen van competentie ontwikkeling, dienstverlening en advies
  • Organiseer de onboarding van nieuwe klanten
  • Welke verkoopkansen kunt u grijpen?

 

Dag 4 (22 september 2022)

Competentie ontwikkeling en advisering

  • Spreek de taal van uw klant
  • Waar liggen de noden van ondernemers?
  • Ontdekken en benutten van advieskansen
  • Vergroot uw (advies)omzet en marge

 

Dag 5 (23 september 2022)

Kantoormanagement

  • Hoe weet u of u als kantoor goed bezig bent?
  • De boordtabel van de accountant
  • Wat zijn goede of juiste "verhoudingen"?
  • Hoe krijgt u uw vennoten op één lijn?
Ik schrijf me in


De voordelen van deze opleiding voor u, uw kantoor en uw mensen

  • U krijgt praktische tips, tools en ervaringen aangereikt.
  • U maakt uw advies nog klantgerichter.
  • U maakt duidelijke keuzes voor de toekomst.
  • U ontwikkelt nieuwe adviesdiensten, afgestemd op de behoeften van uw klant.
  • U analyseert en stimuleert de talenten van uw medewerkers.
  • U maakt tijd vrij in uw organisatie, die u optimaal benut.
  • U ervaart minder stress.


Voor wie is dit traject ideaal?

De opleiding Balansmanagement is een bijzonder waardevolle opleiding

  • als u zaakvoerder, vennoot of manager bent,
  • uw kantoor naar een volgend groeiniveau wil brengen,
  • in een transformatieproces zit,
  • strategische keuzes wil maken
  • en deze keuzes effectief wil uitrollen in uw kantoor
Ik schrijf me in


Uw ervaren gids: Jeroen Meens

Jeroen kent uw situatie door en door. Hij is medeoprichter van accountantskantoor Cynex, een kantoor dat in enkele jaren uitgroeide tot een toonaangevende speler met veertig medewerkers, en dat drie keer op rij werd genomineerd voor de Limburgse Trends Gazelles.


Sinds eind 2019 legt Jeroen zich toe op het delen van zijn inzichten. Door zijn ervaring weet de expert wat werkt en – vooral – wat niet werkt, zodat u niet dezelfde fouten maakt en zo veel tijd en geld bespaart.


Uw collega’s zijn in de wolken over de even leerrijke als boeiende workshops van Jeroen Meens. Hier leest u hun getuigenissen


LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/jeroenmeens/

De opleiding Balansmanagement praktisch

Jeroen Meens en Xerius heten u welkom in Landgoed Altenbroek, de parel van de Voerstreek. U verblijft hier in een eenpersoons luxekamer, met een spectaculair uitzicht op het dal van de Voer.

 

Altenbroek Domein Altenbroek logeren


Het aantal deelnemers is strikt beperkt tot 12 professionals. Zo wisselt u optimaal ervaringen uit met uw collega’s, en leert u maximaal van elkaar.

Alle 30 uren van de workshops tellen mee voor uw ITAA studiepunten. Na afloop krijgt u het getuigschrift “Future Proof Accountant” van Xerius & SD Worx.

 

Zo geniet u 27% korting op uw inschrijving

 

U neemt deel aan de vijfdaagse opleiding “Balansmanagement voor Accountants” voor 4.000 euro (excl. btw). Maar, onder het nummer DV.O240338 zijn we erkend als dienstverlener KMO-portefeuille. Maakt u gebruik van de kmo-portefeuille? Dan bespaart u 27% en schrijft u in voor slechts 2.913 euro (excl. btw).U bespaart dus 1.087 euro.

 

De kmo-portefeuille aanvragen is erg eenvoudig. Lees hier hoe u de steunaanvraag indient.

 

Inbegrepen bij uw inschrijving

  • ontbijt, lunch en diner tijdens de opleiding
  • alle cursusmateriaal
  • aanvullende digitale content

Niet inbegrepen: overnachting in Landgoed Altenbroek (125 euro per nacht) en persoonlijk verbruik vanuit de (mini)bar.




Schrijf nu in voor “Balansmanagement voor Accountants”

 

Uw gegevens




Wat vinden uw collega’s van “Balansmanagement voor Accountants”?

“Inspirerend, beste opleiding ever! Bedankt Jeroen, Debby en de groep. Het was een waar genoegen.”

Stijn De Graef, Vennoot, Graef Advies

 

“Jeroen Meens weet op een ludieke manier, iedereen vanaf de eerste minuut te boeien. Hij gaat geen enkele vraag uit de weg. En vragen, die waren er in overvloed. De interactie tussen alle deelnemers was zeker even leerrijk. Informatie over prijzen, werkwijze, personeel, kantoorproblemen,… werd lustig gedeeld, met als idee: “we moeten hier toch allemaal beter van worden”.5 dagen lijken veel, maar vliegen zo voorbij. Ons groepje heeft er op eigen initiatief zelfs een 6e dag tussen gepland, omdat we nog met thema’s zaten die we eveneens graag met deze groep wilden aankaarten. Kortweg: een aanrader.”

Tanguy De Vocht, Fiscaal Accountant, Wingman Accountants

 

“Een absolute aanrader voor iedere manager/vennoot van een accountantskantoor!”

Marcel Pauwel, Vennoot, Fineko

 

“De verschillende onderdelen van het traject balansmanagement geven je een diepgaande kijk op de beleidsbeslissingen in je eigen kantoor. Ben je goed bezig of dien je bij te sturen? Verhelderend en ook al eens ontnuchterend. Diverse basisprincipes worden aangereikt en verder uitgewerkt met tal van praktijkvoorbeelden. Vooral de direct toepasbare tips van Jeroen Meens, aangevuld met die van de collega’s, zetten je aan om in actiemodus te schakelen.”

Isabelle Clément, Philandi

 

“De cursus van Jeroen kwam op een belangrijk schakelmoment, zowel voor mij persoonlijk maar zeker ook voor het kantoor zelf, ADE Consultants. Door deze sessies kwam ik tot een concreet plan van aanpak om de groei van het kantoor op een gezonde, constructieve manier aan te pakken. Voor mij persoonlijk waren de volgende behandelde topics doorslaggevend: de onboarding en opvolging van nieuwe klanten maar ook hoe personeel blijven motiveren ondanks de werkdruk.”

Ellen Loots, Vennoot, ADE Consultants

 

“Na een carrière van meer dan 40 jaar als zelfstandig accountant & belastingconsulent voelde ik een duidelijke goesting om “fin-de-carrière” met een aantal collega’s wat te overleggen over “het runnen van een accountantskantoor”. Dit soort van overleg heb ik wegens tijdsgebrek in het verleden nooit gehad. Heel veel, of zeg maar alle facetten van het beroep zijn uitgebreid aan bod gekomen: hoe uw ideale cliënt aanwerven, uw prijspolitiek, uw aanmaningspolitiek, uw totale tijd ideaal indelen, uw medewerkers aantrekken en behouden, de digitalisering in het beroep,... Kortom “hoe met plezier geld verdienen”. In het programma komen recente wetenschappelijke inzichten omtrent het beroep in de breedste zin aan bod. Een perfecte coach hierin is Jeroen Meens, een collega die jaren mee aan het roer gestaan heeft van een van grootste accountantskantoren van Limburg. Maar in de eerste plaats is hij een ondernemer in hart en nieren, een die denkt zoals elke collega zou moeten denken en werken als ondernemer. Zelfs een oude rot als ik heb me er regelmatig op betrapt dat bepaalde van zijn ideeën, visies en acties inderdaad door mij destijds beter hadden gekund! Mijn medewerkers die zojuist het kantoor hebben overgenomen, raad ik zeker aan zich in te schrijven.”

Ellen Loots, Vennoot, ADE Consultants

 

Hoe neemt u werkdruk weg bij uw medewerkers? Waarom organiseert u beter goestinggesprekken dan evaluatiegesprekken? Hoe voedt u klanten op om tijdig alle documenten te bezorgen? Deze cruciale vragen voor uw kantoor beantwoordt expert Jeroen Meens in dit korte webinar van amper een uurtje. Zin in meer? Schrijf dan in voor het complete traject.



Misschien vraagt u zich dit nog af?

  • Is dit voor grote of kleinere kantoren?
    Beide. Dit is voor ieder kantoor dat inspiratie en inzichten zoekt om zichzelf verder te professionaliseren en de uitdagingen van morgen het hoofd te bieden.
  • Komt digitalisering aan bod?
    Ja. Het onderwerp komt zeker ter sprake, maar de focus van dit programma ligt niet op digitalisering of software specifiek. Deze opleiding geeft u net houvast voor de periode tijdens of na een digitaliseringstraject: hoe past software in uw bedrijfsvoering? Wat is de impact op uw businessmodel? Welke skills heb ik nodig? Hoe moet ik mijn organisatie inrichten? Hoe ga ik meer adviesomzet genereren? Enz.
  • Waarom is het met overnachting?
    Zodra u de oprijlaan van Landgoed Altenbroek oprijdt, ervaart u rust en ruimte. Hierdoor kunt u zich maximaal toeleggen op de materie om die vervolgens na de opleiding direct in uw kantoor te implementeren. Daarnaast kunnen we zo in alle integriteit en beslotenheid van de groep, ervaringen met gelijkgestemden bespreken en delen. Het motto is: kom als gelijkgestemde collega’s, vertrek als vrienden.
  • In welke taal gaat het programma door?
    De sessies worden gegeven in het Nederlands.
  • Is er catering voorzien?
    Ja, het traject is inclusief catering. Persoonlijk verbruik van de (mini)bar is wel voor eigen kost. Indien we rekening moeten houden met specifieke vereisten, kunt u dit doorgeven aan Alexandra Chmanai (alexandra.chmanai@xerius.be)
  • Ik werk (nog) niet met Xerius of SD Worx, kan ik toch deelnemen?
    Ja, dat is geen enkel probleem. 
  • Gaan de sessies fysiek door?
    Ja, met respect voor de dan geldende coronamaatregelen uiteraard. De locatie is bewust gekozen om alles corona-proof te kunnen laten verlopen. De aard van het programma en de ervaringsuitwisseling maken dat de bijeenkomsten best in fysieke vorm plaatsvinden.
  • Wat in geval van coronamaatregelen?
    We respecteren de dan geldende maatregelen, evenals het gezond verstand van de deelnemers.
  • Kan ik met meerdere personen inschrijven?
    Ja. Per traject zijn er slechts 12 plaatsen beschikbaar en vol is vol. Dit om het karakter van ervaringsuitwisseling maximaal tot zijn recht te laten komen.
  • Krijg ik studiepunten en een certificaat van de ITAA?
    Ja, alle 30 uren van de workshops tellen mee voor uw ITAA studiepunten. Wie minstens 80% van de tijd aanwezig is, krijgt na afloop van de opleiding het getuigschrift ‘Future Proof Accountant’ van Xerius & SD Worx.