Coronamaatregelen: regel hier alles voor uw klant
Overbruggingsrecht
Overbruggingsrecht tweede pijler: bij omzetdaling
Voor de periode januari 2022 tot en met maart 2022 kan een uitkering aangevraagd worden wanneer uw klant een omzetdaling van 40% kan aantonen.
De aanvraag voor deze maanden kunt u hier online indienen.
Overbruggingsrecht derde pijler: voor quarantaine en gesloten klas, school of kinderopvang, of andere COVID-19 gerelateerde zaken
Wanneer uw klant zijn activiteiten minstens 7 opeenvolgende kalenderdagen moet onderbreken omdat:
- hij zelf in quarantaine moet;
- hij zorg wil dragen voor kinderen waarvan de school, klas of kinderopvang gesloten wordt;
- of omwille van andere COVID-19 gerelateerde zaken.
Dan kan uw klant rekenen op het klassieke overbruggingsrecht. Hij krijgt dan een uitkering per periode van 7 opeenvolgende kalenderdagen onderbreking.
Overbruggingsrecht eerste pijler: verplichte sluiting
Zelfstandigen die door de maatregelen van de overheid in januari of februari 2022 hun zaak verplicht moesten sluiten, hebben recht op steun in de vorm van een uitkering overbruggingsrecht.
Uitstel betaling sociale bijdragen
Momenteel zijn er geen kwartalen waar u voor uw klanten nog uitstel kunt vragen.
Vrijstelling sociale bijdragen
Vraag voor uw klant een vrijstelling sociale bijdragen aan voor het eerste kwartaal van 2022 via dit formulier. Wil u een vrijstelling aanvragen voor een van de kwartalen van 2021? Gebruik dan dit formulier.