Hoe kunnen wij je helpen?

Heb je een vraag voor Xerius, of maak je graag een afspraak? Klop aan onze deur op de wijze die je wenst: via het internet, met de telefoon of per brief. Langs welke weg je ook bij ons belandt, we behandelen jouw vraag altijd met uiterste zorg.


Om het even welke vraag je hebt over het ondernemerschap. We hebben altijd experten in huis die je kunnen adviseren. Kies het thema waarover je een vraag hebt en we leiden je naar het team dat je het best en snelst verderhelpt.


Waarover heb je een vraag?

  1. Starten als zelfstandige
  2. Sociale zekerheid en coronamaatregelen
  3. Een wijziging doorgeven
  4. Aanvullende verzekeringen als zelfstandige
  5. Stoppen als zelfstandige
  6. Groeipakket of kinderbijslag



Hulp nodig bij je opstart als zelfstandige?

Starten als zelfstandige doe je niet onvoorbereid. En dus stel je jezelf veel vragen. Da’s normaal. Laat Xerius Ondernemingsloket je helpen jouw vraagtekens over je opstart als zelfstandige weg te werken.


Via e-mail

ondernemen@xerius.be


Videochat

Boek een afspraak voor videochat

Telefonisch bereikbaar

  • 078 48 47 77 (zonaal tarief)
  • ma-dond: 8u-17u doorlopend (vrij tot 12u)

Vragen over je sociale zekerheid?

Hoe berekenen we die sociale bijdragen? Waar moet ik een ziekte-uitkering aanvragen? Of welke oplossingen heb ik als ik mijn bijdragen niet kan betalen? Het zijn maar enkele vragen die je als zelfstandige kan hebben. Loop er niet langer mee rond en contacteer ons.


Zelf je dossier raadplegen

Je laatste afrekening bekijken? Een uitkering aanvragen? Of je sociale bijdragen of aansluiting aanpassen? Dat gaat snel en eenvoudig via My Xerius.

Ga naar My Xerius

Via e-mail

info@xerius.be

 

Telefonisch bereikbaar

  • 078 15 05 52 (zonaal tarief)
  • ma-dond: 8u-17u doorlopend (vrij tot 12u)


Een wijziging doorgeven?

Je onderneming wijzigen

Nieuwe bedrijfsnaam? Ander adres? Of een uitbreiding van je activiteiten? Geef ons een seintje. 


Via e-mail

ondernemen@xerius.be

 

Telefonisch bereikbaar

  • 078 48 47 77 (zonaal tarief)
  • ma-dond: 8u-17u doorlopend (vrij tot 12u)

 


Je sociale bijdragen wijzigen

Wijzigt je loopbaan? Bijvoorbeeld van bij- naar hoofdberoep of omgekeerd? Dan kan je die wijziging doorgeven via My Xerius, je online dossier. Daar kan je ook terecht voor een wijziging van je sociale bijdragen.

Ga naar My Xerius

Via e-mail

info@xerius.be

 

Telefonisch bereikbaar

  • 078 15 05 52 (zonaal tarief)
  • ma-dond: 8u-17u doorlopend (vrij tot 12u)

 




Meer weten over verzekeringen als zelfstandige?

Heb je nog geen verzekering bij Xerius?

Nog geen verzekeringen bij Xerius en op zoek naar een portie geruststelling en fiscale optimalisatie? Contacteer onze verzekeringsexperten.


Via e-mail

contact@xerius.be

 

Telefonisch bereikbaar

  • 078 05 00 72 (zonaal tarief)
  • ma-dond: 9u-12u en 13u-17u30 (vrij tot 17u)

 



Heb je al een verzekering bij Xerius?

Ben jij een van die slimme ondernemers die al een pensioenplan of een verzekering heeft bij Xerius? En heb je een vraag over je polis? Je persoonlijke dossierbeheerder helpt je graag verder.


Via e-mail

verzekeringen@xerius.be

 

Telefonisch bereikbaar

  • 078 482 564 (zonaal tarief)
  • ma-vrij: 8u30-12u en 13u-16u30

 


Stoppen als zelfstandige

Heb je andere carrièreplannen? En zet je je zelfstandige activiteit stop. Laat het ons weten en wij zorgen voor een vlotte afsluiting van je dossier.


Via e-mail

ondernemen@xerius.be

 

Telefonisch bereikbaar

  • 078 48 47 77 (zonaal tarief)
  • ma-dond: 8u-17u doorlopend (vrij tot 12u)

 



Vragen over je Groeipakket of kinderbijslag?

Ons kinderbijslagfonds en uitbetaler van het Groeipakket staat ondertussen helemaal op eigen benen onder de naam My Family.


Via e-mail en website

 

Telefonisch bereikbaar

  • 03 221 08 11 (zonaal tarief)
  • ma-dond: 8u-18u (vrij tot 16u)

 

Starten als zelfstandige

Ondernemingsloket contacteren

Vragen over je sociale zekerheid

Sociaal Verzekeringsfonds contacteren

Aanvullende verzekeringen

Verzekeringen contacteren