Snelle en effectieve klant onboarding

Wees efficiënter dankzij duidelijke afspraken en taakverdeling

Afbeelding tooltip: Severien Vanneste Accountant Aangesloten sinds 2007

Wees efficiënter dankzij duidelijke afspraken en taakverdeling

Goed begonnen is half gewonnen, zegt het spreekwoord. Maar omgekeerd geldt ook: slecht begonnen is half verloren. Een onzorgvuldige onboarding van nieuwe klanten kost je kantoor tijd en geld.

Zo loop je verloren in opvolging, omdat klanten stukken niet tijdig aanleveren. Dat probleem blijft vaak aanslepen, hoeveel mouwen je er ook probeert aan te passen. De onduidelijke afspraken met nieuwe klanten leiden tot interne miscommunicatie. Gevolg: de frustratie tussen je medewerkers borrelt op.

De oplossing is een effectieve onboarding van nieuwe klanten. Iedereen op kantoor kent de afspraken met de klant en weet wie wanneer wat doet. Je voorkomt fouten en frustratie, terwijl rendement en efficiëntie met reuzensprongen vooruitgaan.

Ik schrijf mij in

Wat je leert in deze training

Je voert een gestructureerd intakegesprek

Op basis van een helder intakeformulier breng je alle verwachtingen in kaart. Niet alleen van je klant, maar ook van je kantoor.

Je bouwt een sterke relatie met je klant

Door de heldere intake ken je zijn behoeften en doelen. Daarbij kijk je verder dan alleen cijfers. Je kent je klant ook strategisch, zodat je meerwaarde kan bieden als proactief adviseur.

Je klant levert juist en tijdig aan

Ook aan de bron zet je de puntjes op de i, door je klant te helpen met een betere administratie in zijn bedrijf.

Betere samenwerking door gestructureerde feedback

Feedback geven is niet altijd makkelijk. De "GGGG-methode" biedt een gestructureerde aanpak, vertrekkend van de vraag "waar staan we nu en waar willen we naartoe?”.

Never lose a customer again
Door een sterke onboarding voelen je klanten zich gehoord en gewaardeerd. Dat optimaliseert niet alleen de start van jullie samenwerking, maar zorgt ook voor een sterke band op lange termijn.

Voor wie is deze training?

Deze training is speciaal ontwikkeld voor accountants die worstelen met de onboarding van nieuwe klanten. Dat zorgt voor frustratie bij de klant zelf, maar ook bij de eigen medewerkers. Wil je een betere start nemen, waardoor de efficiëntie ook op langere termijn verzekerd is? Schrijf je dan vandaag nog in.

Praktische info "Snelle en effectieve klant onboarding"

  • 7 online lessen van 15 minuten elk
  • start vanaf deze week
  • het aanbod blijft heel het jaar geldig, en je kan gelijk wanneer van start gaan
  • praktisch opgebouwd, inclusief handige templates, opdrachten en checklists
  • met concrete opdrachten, zoals het invullen van een intakeformulier (om de verwachtingen van klant en kantoor in kaart te brengen) en het toepassen van het GGGG-model (voor een betere samenwerking via gestructureerde feedback)
  • je zet meteen stappen vooruit in klantentevredenheid, werkplezier, efficiëntie en rendement

 De lessen en de praktische oefeningen omvatten in totaal zo'n 2 uur. Daarom krijg je een ITAA vormingsattest van 2 uur.

Je neemt deel voor € 497,00 (excl. btw)

Of beter nog: voor € 347,90 (excl. btw)

als je gebruik maakt van de KMO-portefeuille onder het thema "bedrijfsstrategie".

Xerius is immers erkend als dienstverlener KMO-portefeuille (DV.O240338). Dat biedt jou de buitenkans om 30% korting te genieten.

Tip: breng je KMO-portefeuille meteen in orde zodra je inschrijving bevestigd is. Hoe je dat makkelijk doet, lees je hier.

Slaap op je twee oren dankzij de toepasbaarheidsgarantie

Met deze opleiding verbeter je meteen de onboarding van nieuwe klanten voor je kantoor. Ben je na de drie eerste modules - die je volledig hebt gevolgd - toch niet tevreden? Dan krijg je jouw inschrijvingsgeld terug.

Officieel Label Toepasbaarheidsgarantie
Femke Hogema

Je docent: spreker, auteur en ervaringsexperte Femke Hogema

Femke Hogema is een van de meest gevraagde financiële sprekers van de Benelux. Dat is geen toeval. Met haar ondernemingen Profit First Professionals BV en Healthy Finance inspireerde zij honderden accountants en ondernemers om succesvol hun winstgevendheid te vergroten. Zij is ook auteur van vijf succesvolle boeken over het onderwerp:

  • "Fundament van Succes" – een nummer 1 bestseller
  • "Winstgevende Plannen" – eveneens een nummer 1 bestseller
  • "De Winstadviseur", dat in 2020 internationaal verscheen onder de titel "The Profit Advisor"
  • "Financiën voor ZZP’ers", waarvan meer dan 20.000 exemplaren over de toonbank gingen

"Succesvol Ondernemen in Crisistijd" over mindset, cashflow en strategieën

Ja, ik schrijf me in

FAQ

Wat leer ik op deze training?

Eenvoudig gezegd: hoe je met elk nieuw klantendossier de best mogelijke start neemt. De gestructureerde aanpak van het onboardingproces stelt de verwachtingen helder bij alle partijen - je klant, jijzelf en je medewerkers. Je klant krijgt handvaten om alle documenten correct en tijdig aan te leveren. Intern maak je duidelijke afspraken, zodat efficiëntie troef is.

In welke taal geeft Femke de lessen?

Femke Hogema geeft de sessies in het Nederlands.

Kan ik ook deelnemen als ik (nog) niet werk met Xerius?

Uiteraard, je bent van harte welkom.

Hoe verloopt de volgende stap?

Vul het formulier hierboven in. Je ontvangt dan een betalingsuitnodiging.

Is je betaling bij ons aangekomen? Dan krijg je een bevestigingsbericht, met daarin de inloggegevens van de online leeromgeving. Zo kan je meteen aan de slag met e-learning.

Vervolgens krijg je elke week een e-mail over de nieuwe les. Die verwerk je helemaal in je eigen tempo. Je kan de lessen dus sneller volgen of langzamer. Toch bevelen wij aan om de wekelijkse lesmails goed bij te houden. Zo heb je de relevante info verwerkt voor de livedagen en haal je met je vingers in de neus de deadline voor je certificering.