Kies het juiste digitale samenwerkingsplatform

De digitalisering is niet te stoppen. Integendeel, de trend zal nog versnellen met het opgroeien tot ondernemer van de Generaties Y en Z. Dit is dus het ideale moment om op de digitale trein te springen. Xerius ondersteunt u om deze stap te zetten. Met de actie Samen Digitaal brengen wij alle belangrijke softwarepartners bij elkaar in een handig overzicht.

Eén digitaal samenwerkingsplatform voor u en uw klanten: een win-win situatie voor iedereen

De voordelen voor u en uw kantoor

1. Sneller werken met minder moeite

Een softwarepakket verwerkt automatisch de gegevens van uw klant. Omdat u alle informatie digitaal ontvangt – in plaats van als bijlage van e-mails, als pdf, foto, scan of zelfs downloadlink – is puzzelen niet meer nodig.



2. Meer tijd voor advies

Minder papierwerk betekent meer tijd voor het adviseren van uw klant. En knowhow is de voornaamste reden waarom een klant kiest voor u als boekhouder of accountant. Het resultaat: u bindt uw klant nog sterker aan uw kantoor.



3. U houdt de regie in handen

U bepaalt met welke software u en uw klanten werken. Zo vermijdt u het horrorscenario waarbij u de tientallen verschillende systemen van uw klanten moet koppelen aan uw boekhoudsoftware.




De voordelen voor uw klant

1. Eenvoudigere administratie

Uw klant dient geen dossiermap of schoendoos met documenten aan uw deur te droppen. Hij moet evenmin zijn bureau ondersteboven keren om verdwenen bonnetjes of facturen op te speuren. Dat bespaart hem gegarandeerd heel wat frustratie en tijdverlies.



2. Uw klant spaart tijd

Ook daar is hij u vast heel dankbaar voor. Zo kan hij immers meer bezig zijn met wat echt telt: zijn zaak doen draaien.



3. Altijd toegang tot zijn gegevens

Tijdens kantooruren of na sluitingstijd, op zakenreis of bij een zakenlunch, tijdens de pauze of piekerend in het holst van de nacht: uw klant kan altijd en overal zijn administratie inzien of bijwerken.





Samen Digitaal: maak samen met uw klant en Xerius de sprong voorwaarts

Xerius bundelde het aanbod van 10 vooraanstaande softwareontwikkelaars op een pagina.






Weet u al welk softwarepakket bij u past?

Klik dan op het overeenkomstige logo hieronder voor meer informatie.

Weet u nog niet welk softwarepakket bij u past? Kies dan voor de Quickscan van Finplex

Het aanbod aan digitale platformen is groot, zelfs als ze overzichtelijk bij elkaar staan. Bovendien spelen veel factoren een rol bij uw keuze. Naast de prijs en de functionaliteiten van het platform moet u bijvoorbeeld rekening houden met:

  • de omvang van uw kantoor, zoals het aantal dossiers en medewerkers
  • uw reeds bestaande digitale aanwezigheid: heeft u een website? Maakt u gebruik van social media?
  • het type klanten van uw kantoor. Hoe groot zijn ze? In welke sector?
  • de software waarmee u nu werkt (administratie, pre-accounting, accounting & postaccounting)



De Quickscan van Finplex helpt u om door al deze bomen het bos te zien

Finplex is een onafhankelijke specialist in digitale transformatie voor boekhouders en accountants. Hun experts voeren een zogenaamde “Quickscan” uit van uw kantoor. Dat levert een objectief beeld op van het platform dat het beste past bij uw kantoor.

 

Boek hier een kort gratis gesprek met hen en kijk hoe zij u kunnen helpen!