Samenwerking met KBC Touch

Persbericht 18/06/2019 - Xerius en KBC Touch slaan als eersten handen in elkaar en maken opstart eigen zaak én opening zakelijke rekening in 1 beweging mogelijk. Een gebruiksvriendelijke oplossing die opnieuw de drempel verlaagt naar ondernemerschap. En precies beantwoordt aan de noden van startende ondernemers. Time is money.


Antwerpen, 18 juni 2019 – Een starter of ondernemer die een zaak wil opstarten doet beroep op een ondernemingsloket. Dat kan vandaag reeds volledig digitaal. Bij de opstart van je zaak heb je ook een zakelijke rekening nodig en daarvoor ben je vandaag meestal op je bank aangewezen.


Vanaf 25 juni behoort dit definitief tot het verleden. Als eerste in de markt bieden Xerius Ondernemingsloket en KBC dit gezamenlijk in 1 beweging aan via het online platform van Xerius Ondernemingsloket en dit 24/7. Een gebruiksvriendelijk digitaal proces waarbij de kersverse ondernemer meteen zijn rekeningnummer ontvangt.


Wanneer een startende ondernemer – en KBC Touch klant – zijn eenmanszaak registreert via Xerius Ondernemingsloket, kan hij ervoor kiezen meteen digitaal een zakelijke rekening te openen. Bij onmiddellijke activatie van de zakelijke rekening, koppelt KBC het KBC-rekeningnummer naar Xerius terug. Zo wordt het rekeningnummer meteen opgenomen in de aanvraag ter inschrijving van de eenmanszaak in de Kruispuntbank van Ondernemingen (KBO). Dit versnelt in grote mate de aanvraag van het ondernemingsnummer. Wat ervoor zorgt dat de ondernemer sneller aan de slag kan met zijn zaak.


Franky Haesevoets, Afgevaardigd Bestuurder bij Xerius: “Op deze manier zorgt Xerius, samen met sterke partners, dat het opstarten van een eigen zaak nog laagdrempeliger wordt. Als partner van de zelfstandigen speelt Xerius hier in op de nood aan snel afhandelen van administratieve rompslomp zodat de zelfstandige kan focussen op wat echt telt: zijn zaak, zijn passie”.


In het najaar zullen startende ondernemers die nog geen KBC-klant zijn op dezelfde manier, via Xerius Ondernemingsloket, een zakelijke rekening kunnen openen. Gelijkaardige samenwerkingen met andere banken zullen spoedig volgen: de nodige stappen werden hiervoor al gezet.


Karin Van Hoecke, directeur digitale transformatie bij KBC, divisie België: “Steeds meer particulieren kiezen duidelijk voor een gebruiksvriendelijke, snelle en gemakkelijke manier om een rekening te openen.  We willen  diezelfde gebruiksvriendelijkheid nu ook aanbieden aan ondernemers, niet alleen via onze eigen kanalen maar ook – en dat is een primeur - dankzij samenwerking met partners zoals Xerius Ondernemingsloket.”